Ochrana osobných údajov pre marketing
ZÁSADY SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV A SYSTÉM OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV PODĽA NARIADENIA GDPR
Tieto Zásady spracúvania osobných údajov (ďalej len „Zásady") upravujú spôsob, akým spoločnosť Dynamic Office s. r. o. (ďalej len „Prevádzkovateľ") spracúva osobné údaje fyzických osôb v súvislosti s predajom profesionálnych produktov pre závlahy, záhradu a zelené strechy prostredníctvom webovej stránky s integrovaným e-shopom.
Zásady sú vypracované v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (ďalej len „Nariadenie GDPR") a so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „ZOOÚ").
S účinnosťou od 25. 5. 2018 sú všetky osobné údaje spracúvané v súlade s ustanoveniami Nariadenia GDPR.
Účelom týchto Zásad je preukázať, že spracúvanie osobných údajov zo strany Prevádzkovateľa prebieha v súlade s platnou právnou úpravou, najmä so ZOOÚ a Nariadením GDPR. Prevádzkovateľ je povinný prijať primerané technické a organizačné opatrenia s ohľadom na povahu, rozsah, kontext a účel spracúvania, ako aj na riziká pre práva a slobody dotknutých osôb, a tieto opatrenia priebežne aktualizovať.
Tento dokument je výsledkom posúdenia spracovateľských činností vykonávaného Prevádzkovateľom za účelom plnenia zákonných povinností v oblasti ochrany osobných údajov. Zavedením štandardizovaných opatrení podľa týchto Zásad sa znižuje riziko porušenia ochrany údajov.
Tieto Zásady sa vzťahujú na všetky fyzické osoby, ktorých osobné údaje sú spracúvané v súvislosti s činnosťou Prevádzkovateľa. Obsahujú prehľad účelov spracúvania, kategórií dotknutých osôb, právnych základov, ako aj informácie o právach dotknutých osôb a spôsobe ich uplatňovania.
PREVÁDZKOVATEĽ:
Obchodné meno: Dynamic Office s.r.o.
Sídlo: Werferova 6, 040 11 Košice – mestská časť Juh
Právna forma: Spoločnosť s ručením obmedzeným
IČO: 53 009 231
Registrácia: Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka číslo: 48586/V
Štatutárny orgán: Ing. Peter Ferčer – konateľ
Kontaktné údaje Prevádzkovateľa:
Tel: +421 (0) 945 508 380
Mail: info@rainpro.sk
Doručovacia adresa: Werferova 6, 040 11 Košice - mestská časť Juh
Kontaktné údaje osoby, ktorá má dohľad nad spracúvaním osobných údajov a je oprávnená vybavovať žiadosti a poskytovať informácie k uplatňovaniu práv dotknutých osôb nájdete TU.
Kontaktné údaje osoby pre hlásenie bezpečnostných incidentov nájdete TU.
VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE K SPRACÚVANIU OSOBNÝCH ÚDAJOV:
Prevádzkovateľ zodpovedá za spracúvanie osobných údajov v súlade s Nariadením GDPR, t. j. Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov.
ZÁKONNÝ DÔVOD SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV:
Právnym základom spracúvania osobných údajov u Prevádzkovateľa vo vzťahu k dotknutým osobám všetkých kategórií sú nasledujúce ustanovenia Nariadenia GDPR a ZOOÚ:
a) Čl. 6 ods. 1 písm. a) Nariadenia GDPR, resp. § 13 ods. 1 písm. a) ZOOÚ – súhlas dotknutej osoby so spracúvaním osobných údajov na jeden alebo viaceré konkrétne účely.
b) Čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia GDPR, resp. § 13 ods. 1 písm. b) ZOOÚ – spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe jej žiadosti.
c) Čl. 6 ods. 1 písm. c) Nariadenia GDPR, resp. § 13 ods. 1 písm. c) ZOOÚ – spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na splnenie zákonnej povinnosti, ktorá sa na Prevádzkovateľa vzťahuje.
d) Čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia GDPR, resp. § 13 ods. 1 písm. f) ZOOÚ – spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účely oprávnených záujmov Prevádzkovateľa alebo tretej strany, okrem prípadov, keď nad týmito záujmami prevažujú záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby, najmä ak je ňou dieťa.
e) Ďalšie spracúvanie osobných údajov na účel archivácie, vedeckého alebo historického výskumu alebo na štatistický účel, ak je v súlade s osobitným predpisom a ak sú dodržané primerané záruky ochrany práv dotknutej osoby.
PREHLÁSENIE:
Prehlasujeme, že ako Prevádzkovateľ vašich osobných údajov spĺňame všetky zákonné povinnosti vyžadované platnou legislatívou, najmä podľa ZOOÚ a Nariadenia GDPR, a teda že:
- budeme spracúvať vaše osobné údaje len na základe platného právneho dôvodu uvedeného vyššie,
- si týmto plníme informačnú povinnosť podľa čl. 13 Nariadenia GDPR voči dotknutým osobám,
- umožníme vám a budeme vás podporovať v uplatňovaní a plnení vašich práv podľa ZOOÚ a Nariadenia GDPR.
PLNENIE INFORMAČNEJ POVINNOSTI VOČI DOTKNUTÝM OSOBÁM:
Plnenie informačnej povinnosti voči dotknutým osobám sa uskutočňuje v súlade s čl. 13 Nariadenia GDPR, ktoré upravuje povinnosti Prevádzkovateľa pri získavaní osobných údajov priamo od dotknutej osoby.
VAŠE OSOBNÉ ÚDAJE SPRACÚVAME NA NASLEDOVNÉ ÚČELY:
I. Informácie pre návštevníkov a zákazníkov webovej stránky s integrovaným e-shopom
- Prevádzka a bezpečnosť webovej stránky s integrovaným e-shopom
- Interné hodnotenie spokojnosti zákazníkov
- Spätná väzba od zákazníkov a návštevníkov webovej stránky
- Kontaktovanie prevádzkovateľa cez e-mail, telefón a komunikačné aplikácie
- Personalizované odporúčania produktov na stránke
II. Informácie pre zákazníkov e-shopu – spotrebitelia
- Nákup tovaru a zákaznícka podpora prostredníctvom e-shopu
- Vedenie účtovnej agendy
- Predĺžená záruka
- Uplatnenie darčekových poukážok alebo nákupných kreditov
- Marketingová propagácia – zverejňovanie referencií zákazníkov
III. Informácie pre zákazníkov e-shopu – podnikateľské subjekty
- Nákup tovaru a zákaznícka podpora prostredníctvom e-shopu
- Vedenie účtovnej agendy
- Uplatnenie darčekových poukážok alebo nákupných kreditov
- Marketingová propagácia – zverejňovanie referencií zákazníkov
IV. Informácie pre účastníkov programu „Overené zákazníkmi"
- Zasielanie dotazníkov spokojnosti po nákupe v rámci programu
V. Informácie pre obchodných partnerov – dodávateľov a ich zamestnancov alebo zástupcov
- Komunikácia a riadenie zmluvných vzťahov
- Vedenie účtovnej agendy
ZABEZPEČENIE A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV:
Prevádzkovateľ prijal všetky primerané technické a organizačné opatrenia, ktorých cieľom je zabezpečiť ochranu spracúvaných osobných údajov pred neoprávneným prístupom, zmenou, zničením, stratou alebo iným neoprávneným spracúvaním. Tieto opatrenia sú navrhnuté s ohľadom na charakter, rozsah, kontext a účel spracúvania, ako aj riziká pre práva a slobody dotknutých osôb.
VAŠE PRÁVA V SÚVISLOSTI S OCHRANOU OSOBNÝCH ÚDAJOV:
Spôsob a formu spätnej reakcie:
Odpovede na žiadosti a informácie sa budú poskytovať v takej forme, v akej bola podaná žiadosť (písomne/elektronicky/ústne), pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob. Ústne poskytovanie informácií je možné podmieniť preukázaním totožnosti dotknutej osoby. Ak má Prevádzkovateľ oprávnené pochybnosti o totožnosti fyzickej osoby, ktorá podáva žiadosť, môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie jej totožnosti. Z dôvodu zabezpečenia bezpečnosti osobných údajov si Prevádzkovateľ vyhradzuje právo nereagovať elektronicky na správy bez kvalifikovaného elektronického podpisu. Z tohto dôvodu je vhodnejšie žiadosti, v ktorých sú sprístupňované osobné údaje, vybaviť písomne do vlastných rúk, za účelom predísť situácii, kedy môže anonymná osoba vyžiadať chránené údaje o inej osobe.
Lehotu na vybavenie žiadosti:
V zmysle § 29 ods. 3 nového ZOOÚ je lehota na vybavovanie žiadosti dotknutých osôb jednomesačná od doručenia žiadosti. Lehotu je možné predĺžiť v odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadostí o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. O každom takomto predĺžení musí byť dotknutá osoba informovaná spolu s dôvodmi predĺženia lehoty. Ako objektívny dôvod predĺženia lehoty možno podľa zákona považovať napríklad situáciu, keď zamestnávateľ vyžiada od dotknutej osoby doplnenie nejakých informácií k posúdeniu a vybaveniu jej žiadosti, pričom doplnenie požadovaných informácií nebude vybavené obratom. Rovnako tak výskyt bezpečnostných incidentov, ktoré na istý čas paralyzovali informačné systémy zamestnávateľa a pod.
Transparentnú informáciu o zavedení a výške poplatkov:
Za vybavenie žiadostí a poskytnutie informácií je Prevádzkovateľ oprávnený požadovať od žiadateľa poplatky s tým spojené. Žiadosti dotknutej osoby a informácie sa primárne vybavujú, resp. poskytujú bezodplatne. Primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady možno požadovať za druhú a ďalšiu kópiu dokumentov, ktorými zamestnávateľ plní žiadosť dotknutej osoby. Rovnako poplatok možno zaviesť aj za administratívne náklady na vybavenie žiadosti, ktorá je zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná, najmä pre jej opakujúcu sa povahu. Zjavnú neopodstatnenosť alebo neprimeranosť žiadosti preukazuje Prevádzkovateľ. Opakujúca sa povaha žiadosti je taká, ktorá sa týka tých istých osobných údajov ako aj toho istého uplatňovaného práva. Opakujúcu povahu žiadosti teda nemá žiadosť podaná napríklad k právu na prístup k osobným údajom, a potom žiadosť podaná k právu na výmaz tých údajov, ktorých spracúvanie bolo zistené na základe žiadosti o právo na prístup.
Vhodné opatrenia na uplatňovanie práv dotknutej osoby a opatrenia uľahčujúce výkon jej práv.
Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo vybaviť žiadosti online, pokiaľ túto možnosť uzná za najvhodnejšiu.
Výpočet práv, ktoré nová právna úprava v oblasti ochrany osobných údajov priznáva dotknutým osobám:
Tento výpočet práv je aplikovateľný, a dotknutá osoba si môže tieto práva u Prevádzkovateľa uplatňovať len za splnenia zákonných podmienok, ktoré sú ďalej v texte bližšie špecifikované.
1. Právo na prístup
Dotknutá osoba má právo získať od Prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ak tomu tak je, má právo získať prístup k týmto osobným údajom a informácie uvedené v informačnej povinnosti.
Prevádzkovateľ poskytne kópiu osobných údajov, ktoré sa spracúvajú. Za akékoľvek ďalšie kópie, o ktoré dotknutá osoba požiada, môže Prevádzkovateľ účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom. Ak dotknutá osoba podala žiadosť elektronickými prostriedkami, informácie sa poskytnú v bežne používanej elektronickej podobe, pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob. Uplatnené právo získať kópiu o osobných údajoch nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných.
2. Právo na opravu
Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. So zreteľom na účely spracúvania má dotknutá osoba právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia.
3. Právo na výmaz (právo byť zabudnutý)
Prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu vymazať osobné údaje, ak dotknutá
osoba uplatnila právo na výmaz, a ak:
a) osobné údaje už nie sú potrebné na účel, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
b) dotknutá osoba odvolá súhlas podľa § 13ods.1písm.a)alebo § 16ods.2písm.a),na základe ktorého sa spracúvanie osobných údajov vykonáva, a neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov,
c) dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27ods.1a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov podľa § 27ods.2,
d) osobné údaje sa spracúvajú nezákonne,
a) je dôvodom pre výmaz splnenie povinnosti podľa tohto zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo
f) sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa § 15 ods. 1.
Prevádzkovateľ nie je povinný spracúvané osobné údaje o dotknutej osobe vymazať v prípade, že je spracúvanie osobných údajov potrebné:
a) na uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo práva na informácie,
b) na splnenie povinnosti podľa tohto zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej Prevádzkovateľovi,
c) z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia v súlade s § 16 ods. 2 písm. h) až j),
d) na účel archivácie, na vedecký účel, na účel historického výskumu alebo na štatistický účel podľa § 78 ods. 8, ak je pravdepodobné, že právo podľa odseku 1 znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania,
e) na uplatnenie právneho nároku.
4. Právo na obmedzenie spracúvania
Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov:
a) dotknutá osoba napadne správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov;
b) spracúvanie je protizákonné a dotknutá osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia;
c) Prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
d) dotknutá osoba namietala voči spracúvaniu, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby.
5. Právo na prenosnosť
Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa jej týkajú a ktoré poskytla Prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a má právo preniesť tieto údaje ďalšiemu Prevádzkovateľovi bez toho, aby jej Prevádzkovateľ, ktorému sa tieto osobné údaje poskytli, bránil.
Dotknutá osoba má pri uplatňovaní svojho práva na prenosnosť údajov podľa odseku 1 právo na prenos osobných údajov priamo od jedného Prevádzkovateľa druhému Prevádzkovateľovi, pokiaľ je to technicky možné.
Právo uvedené v odseku 1 nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných.
6. Právo namietať spracúvanie osobných údajov
Dotknutá osoba má právo namietať spracúvanie jej osobných údajov dôvodov týkajúcich sa jej konkrétnej situácie proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, ktoré je vykonávané na základe článku 6 ods. 1 písm. e) alebo f) vrátane namietania proti profilovaniu založenému na uvedených ustanoveniach.
Ak sa osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, dotknutá osoba má právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, na účely takéhoto marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom.
Prevádzkovateľ nesmie ďalej spracúvať osobné údaje, ak nepreukáže nevyhnutné oprávnené záujmy na spracúvanie osobných údajov, ktoré prevažujú nad právami alebo záujmami dotknutej osoby, alebo dôvody na uplatnenie právneho nároku.
Ak dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu na účely priameho marketingu, osobné údaje sa už na také účely nesmú spracúvať.
7. Právo na neúčinnosť automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania
Dotknutá osoba má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju podobne významne ovplyvňujú.
Odsek 1 sa neuplatňuje, ak je rozhodnutie:
a) nevyhnutné na uzavretie alebo plnenie zmluvy medzi dotknutou osobou a Prevádzkovateľom,
b) povolené právom Únie alebo právom členského štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha a ktorým sa zároveň stanovujú aj vhodné opatrenia zaručujúce ochranu práv a slobôd a oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo
c) založené na výslovnom súhlase dotknutej osoby.
8. Právo odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov
Pokiaľ Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje o dotknutej osobe len na právnom základe súhlasu, je povinný dotknutým osobám zabezpečiť právo kedykoľvek svoj súhlas odvolať, a to rovnako jednoduchou formou, akou bol súhlas poskytnutý. Pokiaľ Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na inom právnom základe ako je súhlas dotknutej osoby, táto osoba nemá právo súhlas odvolať, keďže nebol ani poskytnutý.
V prípade pochybnosti o zákonnosti spracúvania osobných údajov môže dotknutá osoba podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27; tel. číslo: +421 2 3231 3214; e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, https://dataprotection.gov.sk.
Dotknutá osoba si môže uplatniť všetky práva podľa GDPR a ZOOÚ, pričom rozsah uplatniteľných práv závisí od konkrétneho účelu a právneho základu. Prevádzkovateľ posúdi každú žiadosť individuálne.
Vaše právo si môžete uplatniť kedykoľvek, a to písomnou formou alebo elektronicky doručením žiadosti na uvedené kontaktné údaje:
Meno a priezvisko: Ing. Peter Ferčer – konateľ
Tel: +421 (0) 945 508 380
Mail: info@rainpro.sk
Doručovacia adresa: Werferova 6, 040 11 Košice - mestská časť Juh
MATICA PRÁVNYCH ZÁKLADOV A PRÁV DOTKNUTÝCH OSÔB
VZORY K UPLATNENIU PRÁV DOTKNUTÝCH OSÔB
• Prístup k osobným údajom
• Oprava osobných údajov
• Výmaz osobných údajov
• Obmedzenie spracúvania osobných údajov
• Prenos osobných údajov
• Namietať spracúvanie osobných údajov
• Aby sa na mňa nevzťahovalo automatické individuálne rozhodovanie a profilovanie
• Odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov
MLČANLIVOSŤ:
Prevádzkovateľ si dovoľuje uistiť dotknuté osoby, že všetky osoby, ktoré sa podieľajú na spracúvaní osobných údajov v jeho mene alebo na jeho pokyn – vrátane spolupracovníkov, zmluvných partnerov a oprávnených osôb – sú povinné zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, ktorých sprístupnenie by mohlo ohroziť ich bezpečnosť. Táto povinnosť mlčanlivosti trvá aj po skončení právneho alebo iného oprávneného vzťahu s Prevádzkovateľom. Bez výslovného súhlasu dotknutej osoby nebudú jej osobné údaje poskytnuté tretej strane.
Tieto Zásady spracúvania osobných údajov nadobúdajú účinnosť dňa 07.08.2025 a nahrádzajú všetky predchádzajúce verzie.
Verzia: 02 | Dátum účinnosti: 07.08.2025 | Schválil: Ing. Peter Ferčer